سفلا دیزل

تعمیر لودر

شرکت سفلا دیزل آماده ی ارائه ی هر گونه خدمات تعمیر و نگهداری از انواع لودر ها از جمله تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو می باشد. سفلا دیزل دارای بیش از 30 سال سابقه ی فعالیت در زمینه ی تعمیر ماشین آلات راهسازی می باشد. تمامی تعمیرکاران مشغول به کار در این شرکت دارای تخصص های لازم هستند و به صورت دوره ای آموزش های مورد نیاز را دریافت می کنند. ضمن اینکه هزینه های دریافتی سفلا دیزل بسیار پایین تر از سایر شرکتهای فعال در این حوزه است زیرا هدف ما جلب رضایت مشتریان عزیز می باشد.

لودرها

لودرها یکی از پر کاربردترین ماشین آلات راه و شهرسازی هستند که عملا پروژه های بزرگ بدون آن ها دچار مشکل خواهد شد. در ابتدا با انواع لودرها آشنا خواهیم شد و در مورد تعمیر و نگهداری از آنها نکاتی را مطرح می کنیم.

لودر ها نیز مانند هر وسیله دیگر دارای انواع مختلفی هستند. در حالت کلی میتوان آنها را به دو دسته چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی تقسیم کرد. این دستگاه ها از جمله  دستگاه های کاملا ضروری هستند که توسط شرکت ها و برند های متفاوت و البته در ابعاد متفاوتی تولید می شوند. تعمیر لودر براساس کارایی که دارد بسیار کار حرفه ای و تیمی است و رانندگان باید توجه داشته باشند که این دستگاه حساسیت های خاص خود را دارد.

انواع لودرها

 

تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو
تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو

 

لودر چرخ زنجیری

لودرهایی که دارای چرخ های زنجیری هستند فضای کمی برای انجام کار نیاز دارند به همین علت می توان گفت از قدرت مانور خوبی برخوردار هستند. البته لازم به ذکر است که در میان لودر ها، لودر های چرخ لاستیکی  بالاترین قدرت مانور را به خود اختصاص داده اند. در این نوع از لودر افت نیرو بسیار کم و تقریبا ناچیز است زیرا بهره وری نیرو در لودر های چرخ زنجیری بهتر انجام می شود که این به دلیل وجود سیستم بهینه توزیع قدرت و نیرو در لودر است.

همچنین قدرت کشش این ماشین سنگین در نواحی لغزنده و خیس بسیار بالا است و بسیار ساده و راحت می تواند در محیط هایی با این شرایط حرکت کند. این ماشین امکان حرکت در زمین هایی با شیب بین سی تا سی و پنج درجه را برای شما فراهم می کند در صورتی که لودر های چرخ لاستیکی توانایی حرکت در زمین هایی با شیب پانزده درجه را دارند.

لودر با چرخ های زنجیری به دلیل داشتن نوار پیوسته دور چرخ ها که، دارای عاج است می تواند در زمین های ناهموار حرکت کند و یا از پله ها بالا یا پایین برود، همچنین می تواند از خندق ها و هر مانع دیگری به راحتی عبور کنند به همین علت به لودر های چرخ زنجیری به اصطلاح “همه جا رو” گفته می شود.

از این دستگاه زمانی استفاده می شود که به قدرت کششی زیادی نیاز داشته باشیم. به عنوان مثال کندن ریشه های درختان، برداشتن سطوح سیمانی شکسته و یا خرد شده، برداشتن کنده درخت هایی که در مسیر های رفت و آمد افتاده اند و….. در فواصل کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند.

لودر چرخ لاستیکی

این نوع از لودر در ابعاد خیلی بزرگی ساخته می شوند و دارای چرخ های بزرگ از جنس لاستیک هستند که قدرت تحرک و سرعت فراوانی به لودر می بخشد همچنین فشار وارد شده از طرف لاستیک های این ماشین به سطح بسیار کم بوده و با تنظیم باد لاستیک ها می توان این فشار را کم و یا زیاد کرد. اما لازم به ذکر است که با تمام این ویژگی ها، چرخ های این لودر هنگام حرکت در زمین هایی با سنگ های تیز آسیب می بیند لذا  استفاده از این لودر در زمین های خیس و گل آلود با مشکل های زیادی همراه است.

لودر های چرخ لاستیکی دو نوع هستند نوع معمولی و نوع کمرشکن.

نوع کمرشکن بیشتر در لودرهایی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع دارای شاسی است که قسمت عقب لودر را به جلو وصل می کند و این کار توسط یک مفصل انجام می شود. این مفصل قدرت مانور و گردش لودر را نسبت مدل های غیر شاسی افزایش می دهد.

در نوع معمولی این لودر از سیستم های کنترل و فرمان الکتریکی و هیدرولیکی برای عملکرد بهتر و راحت تر راننده استفاده می شود.

 

از لودرها در چه مواقعی استفاده می شود؟

 

  1. خاکبرداری؛ برای گودبرداری خاک های سست در عملیات های ساختمانی از لودر استفاده می شود.دلیل استفاده از لودرها در عملیات هایی مانند خاک برداری, کندن, بارگیری و … سرعت بالای این ماشین است.
  2. تسطیح سطح زمین؛ از لودرها در موارد بسیاری برای تسطیح یا تمیز کردن سطح زمین استفاده می شود. یعنی باید جام لودر تقریبا روی زمین قرار بگیرد تا ناهمواری ها را صاف کند.
  3. بارگیری ماشین هایی که خاک حمل می کنند؛ مواد و مصالحی مانند شن, ماسه, خاک و سنگ با استفاده از انواع لودرها در ماشین های حمل ریخته میشود.
  4. جابه جایی؛ در محیط های کارگاهی مواد و مصالح سنگین مانند بلوک های سیمانی, آجر ها و… را جابه جا می کنند.

 

مشخصات فنی لودر کوماتسو مدل WA470-5

 

  لودر کوماتسو (Komatsu) مدل WA470-5

وزن کاری

۲۲٫۷۸ تن حجم باکت ۳٫۸-۶ متر مکعب
مدل موتور SAA6D125E-3 سایز لاستیک

 ۲۶٫۵R25

قدرت موتور

۲۷۱ اسب بخار حداکثر ارتفاع بارگیری ۵٫۹۹ متر
حداکثر ارتفاع تخلیه ۳٫۱ متر ظرفیت مخزن سوخت

۳۹۰ لیتر

اجزای لودر 470 خط 5 کوماتسو

لودرهای متفاوتی متناسب با نیازهای صنایع مختلف تولید شده اند اما در حالت عمومی از اجزای لودر میتوان به موتور که معمولا از سوخت دیزل استفاده می کند ، اجزای هیدرولیکی (مانند پمپ ها ، موتورها و سوپاپ ها), گیربکس ، محورها ، چرخ ها ، پمپ ها و … اشاره کرد.

گاهی برای افزایش کارایی لودرها میتوان به آن تجهیزاتی از قبیل برف روب، کانال کن، لوله بر، لوله گذار و جرثقیل لیفتراک را اضافه کرد.

 

آشنایی با شرکت کوماتسو

شرکت کوماتسو در سال ۱۹۱۷ در اطراف پایتخت ژاپن، یعنی شهر توکیو، تاسیس شد.  همان طور که از آوازه ی این شرکت میشود فهمید شرکت کوماتسو، محصولات زیاد و متنوع و با کیفیتی دارد که در سراسر جهان ارائه داده است.

 

تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو
تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو

 

یکی از محصولات پر طرفدار و محبوب این شرکت، لودر کوماتسو می باشد. از لودر کوماتسو در گود برداری، حفاری برای ساختمان سازی و بسیاری موارد دیگر  استفاده می کنند.

از لودر های کوماتسو در امداد و کمک رسانی نیز استفاده می شود. زیرا به هنگام وقوع فجایعی مانند سیل و زلزله و طوفان خرابی هایی مانند  آوار, مسدود شدن راه ها و … پیش می آید که این لودر ها برای آوار برداری و کمک رسانی به مردم، بسیار مناسب می باشند.

انواع لودرهای کوماتسو

لودر های کوماتسو انواع مختلف و گوناگونی دارند که به صورت کلی می توان با توجه به مدل چرخ,  آن ها را در سه دسته طبقه بندی کرد:

  1.  لودر های کوماتسو با چرخ های زنجیری
  2.  لودر های کوماتسو با چرخ های لاستیکی
  3.  بکهو لودر های کوماتسو

تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو

 

تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو
تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو

 سرویس سیستم روغن کاری موتور

تعویض روغن لودر هر صد ساعت یک بار، تعویض فیلتر اصلی روغن موتور بعد از هر دویست ساعت کارکرد لودر، تعویض فیلتر بخارکش و تمیز کردن فیلتر نوع سیمی هر دویست ساعت یک بار.

اگر مشاهده کردید که سطح روغن کم شده است و یا روغن سوزی موتور کاهش یافته است به این دلیل است که رینگ روغن پیستون ها خراب شده است و یا گایت سوپاپ ها درون سیلندر ها دچار مشکل شده است.

گیربکس

وظیفه این بخش در لودر، تغییر نسبت قدرت و دورهای گوناگون و مختلف از موتور به چرخ ها را عهده دار است و شرایط حرکت لودر را به سمت جلو و یا عقب فراهم می کند.

از سرویس های مورد نیاز این سامانه می توانیم به تعویض روغن موجود در گیربکس هر هزار ساعت یک بار، بازدید سطح روغن گیر بکس ها ، تمیز کردن فیلتر آهن ربایی و تمیز کردن بخارکش گیر بکس هر دویست ساعت یک بار، بازدید دنده های کشویی هر دویست ساعت یک بار و…. اشاره کنیم.

لازم به ذکر است که تغییر روغن در فاصله زمانی درست و مناسب کلیدی برای طولانی تر شدن عمر قطعات گیربکس است.

 

برای مطالعه ی بیشتر در این زمینه به مقاله‌ی تعمیر لودر و نگهداری از آن نگاهی بیندازید.

 

نگهداری و تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو در فصول سرد

فصول سرد سال از جمله زمان هایی هستند که لودرها و در کل ماشین آلات صنعتی بیش را هر زمان دیگری نیاز به نگهداری و چک های فنی دارند. لذا لازم است توصیه هایی که در ادامه به آن میپردازیم را در فصل پاییز و زمستان به کار ببرید تا از آسیب دیدگی و استهلاک زود هنگام آنها جلوگیری شود؛

  1. ابتدایی ترین توصیه برای شروع مطالعه ی راهنمای استفاده از لودرهاست. این راهنما میتوان توسط شرکت های تولید کننده تهیه شده باشد و در اختیار خریداران قرار بگیرد یا حتی میتواند کمک گرفتن و عمل کردن به توصیه های نمایندگی های برند خریداری شده باشد. از تجربه و توصیه هایی که از این طرق به شما گوشزد میشود توجه کنید تا حداقل آسیب به لودر وارد شود. از جمله توصیه هایی که در این زمینه دریافت خواهید کرد بازرسی منظم فشار لاستیک, مایعات و فیلتر ها,باتری , سیستم گرمایشی و یخ زدایی و… می باشد.
  2. در صورتی که از روغن موتور مناسب استفاده نشود به خصوص در فصل های سرد, این ممکن است تاثیر سویی بر کارایی لودر داشته باشد لذا باید از روغن موتور مناسب که توسط شرکت سازننده توصیه شده است استفاده شود.
  3. استفاده از سوخت مناسب و خالص بودن آن از نکات مهم برای طولانی شدن عمر مفید لودرها خواهد بود.
  4. در برخی موارد در فصل زمستان بهتر است از سوخت ترکیبی مناسب که مورد تایید است استفاده کنید.
  5. DEF لودرهای چرخ لاستیکی در فصل زمستان یخ میزند لذا باید اطمینان حاصل کرد که DEF در فصل زمستان برای جلوگیری از یخ زدگی در محیطی مناسب نگهداری میشود.
  6. نه تنها در فصول سرد بلکه در تمام طول سال قبل از شروع به کار با لودر باید لاستیک ها, باتری و سایر قطعات لودر را چک کرد تا تورم نا مناسب, نشتی و هر گونه مشکل دیگر وجود نداشته باشد.

 

مجموعه تعمیرگاهی سفلا دیزل آماده عقد قرارداد جهت  هر گونه تعمیرات ماشین آلات سنگین, لودرها و … با شرکت ها و ارگانهای مختلف در هر نقطه از کشور در اسرع وقت با کادری مجرب و متخصص می باشد.

جهت نگهداری و تعمیر لودر 470 خط 5 کوماتسو با ما در تماس باشید.

 

09122768227