سفلا دیزل

بزرگترین لودر در جهان

بزرگترین لودر در جهان
4.2/5 - (15 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم به معرفی بزرگترین لودر در جهان بپردازیم و با مکانیک آن و ویژگی هایی که این لودر غول آسا داردبیشتر آشنا شویم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

لودر ها از خانواده ی تراکتورها هستند که به منظور بارگیری و جابه جایی مواد سست و گسسته  وارد صنعت راهسازی شدند.عمده استفاده از این خودروها در معادن است.

دو نوع زنجیری و لاستیکی این خودرو برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند.اما بیشترین استفاده از نوع لاستیکی آن است.. زیرا به نسبت  لودرهای زنجیری تحرک بیشتر و قدرت مانور بالاتری دارند.به دلیل استقبال مصرف کنندگان از این مدل لودر, تولید کنندگان نیز سعی در تقویت و تکامل لاستیک های آن دارند.

از جمله شرکت هایی که در زمینه ی ساخت لود در جهان مشغول به فعالیت هستند میتوان به شرکت های کاترپیلار, جوی گلوبال و کوماتسو اشاره کرد.

انواع لودر

لودر چرخ لاستیکی

بزرگترین لودر در جهان
بزرگترین لودر در جهان

این لودرها در اقسام کوچک و خیلی بزرگ ساخته می‌شوند چرخهای بزرگ لاستیکی به این نوع از لودرها قدرت تحرک و سرعت می‌بخشد.

فشار وارده برزمین توسط این لاستیک‌ها بسیار کم است و می‌توان این فشار را با تنظیم باد لاستیک‌ها تغییر داد با این همه در زمین‌های دارای سنگ‌های تیز امکان آسیب دیدن این لاستیک‌ها وجود دارد درضمن در زمین‌های گل آلود نیز کار کردن با لودر چرخ لاستیکی مشکل است.
البته زنجیرهای سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیک‌ها وجود دارد که می‌توان برای افزایش اصطکاک لاستیک‌ها با سطح زمین آن‌ها رابه کاربرد. نوعی از لاستیک‌های جدید وجود دارند که دارای عاج‌های خیلی ضخیمی هستند و می‌توانند درمناطق سنگی کار کنند این لودرها در دو نوع معمولی و کمرشکن وجود دارند.

نوع کمرشکن که بیشتر در لودرهای بزرگ به کاربرده می‌شود و دارای نوعی شاسی هستند که قسمت عقب لودر را به قسمت جلو به وسیله ی یک مفصل متصل می‌کنند.

این حالت مفصلی قدرت مانور و شعاع گردش ماشین را نسبت به شاسی‌های ثابت (غیر مفصلی) زیاد می‌کند درانواع مدرن این ماشین آلات از سیستم‌های فرمان و کنترل هیدرولیکی و الکتریکی جهت راحتی و عملکرد بهتر راننده استفاده شده‌است .

سیستم فرمان این ماشین‌ها دونوع است در لودرهای معمولی سیستم فرمان به وسیلهٔ فرمان و حرکت چرخ‌ها عمل می‌کند اما در نوع کمرشکن سیستم فرمان به وسیله دو جک هیدرولیکی عمل می‌نماید.

لودرهای چرخ زنجیری

لودرهای چرخ زنجیری مانند لودرهای چرخ لاستیکی عمل می‌کنند با این تفاوت که فشار کمی که بر زمین وارد می‌کنند باعث می‌شود که لودرهای با چرخ زنجیردار بتوانند در زمین‌هایی کار کنند که قابل استفاده برای لودرهای لاستیکی نیستند .
اصطکاک زیاد آن‌ها با زمین باعث می‌شود که بتوانند نهایت استفاده را از قدرت موتور درکندن زمین بنمایند و چون زنجیر دارند هنگام کار در مناطق دارای سنگ‌های تیز خطر پاره شدن لاستیک وجود ندارد(ایرادی که در مدل چرخ لاستیکی وارد بود).
لودرهای زنجیردار قادر به حرکت بر روی سطحهای باشیب جانبی ۳۵٪می‌باشند در صورتی که این رقم برای لودر چرخ لاستیکی ۱۵٪ است.

همچنین لودر زنجیردار می‌تواند از شیب ۶۰٪ بالا برود در حالیکه این رقم برای لودر لاستیک دار به حدود ۳۰٪ محدود می‌شود سرعت لودر زنجیردار خیلی کمتر از لودر لاستیکی است.

به همین علت در مواردی که فاصله حمل مواد و بازگشت به محل بارگیری زیاد باشد بازده این ماشین نسبت به نوع لاستیک دار پایین می آید.

بکهو لودر

این ماشین آلات در واقع لودرهای کوچکی هستند که در پشت خود یک بیل مکانیکی دارند و برای کارهای سبک استفاده می‌شوند. کلیه مشخصات عمومی آن‌ها مانند لودرها و بیل‌های مکانیکی است به دلیل دوکاره بودن این ماشین در بسیاری از پروژه‌های کوچک از این وسیله استفاده می‌شود بخصوص اگر پروژه مربوط به کندن خندق باشد.

همانطورکه گفته شد در بخش پشتی این ماشین یک بیل مکانیکی وجود دارد قدرت این بیل نیز بر اساس زاویه آن با زمین و شعاع عملکرد بازوها فرق می‌کند شرکت‌های سازنده بر اساس نوع ماشین آلات نمودارهایی مبنی بر قدرت بیل در حالات مختلف ارائه می‌دهند.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی تعمیرکار لودر و بیل مکانیکی+معرفی بیش از 30شرکت تولید کننده مراجعه کنید.

بزرگترین لودردر جهان

بزرگترین لودر در جهان
بزرگترین لودر در جهان

بزرگترین لودری که تا کنون در جهان ساخته شده است, مدل L-2350 از شرکت Le Tourneau واقع در تگزاس آمریکا است.

این لودر با هدف بارگذاری کامیون های معدن با وزن بالای ۴۰۰ تن طراحی و ساخته شد. توانایی بارگذاری این لودر ۱۶۰۰۰۰ پاوند (۷۲ تن)  تا ارتفاع ۷ متر است.

وزن عملیاتی این لودر ۲۸۵ تن است و از موتور دیزلی به قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار بهره می برد که ساخت شرکت Detroit Diesel یا Cummins است.

ظرفیت مخزن سوخت این لودر ۱۰۵۰ گالون (۳۹۷۴ لیتر) می باشد. مخزن هیدرولیکی آن ظرفیتی معادل ۳۲۵ گالون (۱۲۳۰ لیتر) را دارد که علاوه بر اینها به ۱۳۰ گالون (۴۹۲ لیتر) مایع خنک کننده موتور و۷ گالون (۲۶ لیتر) روغن برای جعبه دنده و ۶۶ گالون (۲۴۹ لیتر) روغن برای موتور نیاز دارد.

تایرهای استفاده شده در این لودر دارای ارتفاع ۴ متر و قطر ۱٫۷۸ متر و وزن ۸ تن هستند که حاصل تجربه ۴۰ ساله شرکت Le Tourneau در ساخت تایرهای مخصوص ماشین آلات معدنی است. این لودر امکان جابجایی ۱۰۰۰ تن مواد معدنی در مدت یک روز کاری را دارد و همچنین امکان بارگذاری یک کامیون ۴۰۰ تنی با ۵ بار بارگذاری را دارد, که بازده ی بالایی محسوب میشود.

موتوراین ابر لودر

موتور دیزلی این ابر لودر نیرومند دارای ۱۶ سیلندراست که در مجموع ۶۵ لیتر ظرفیت دارد (هر سیلندر ۴ لیتر) که در نوع خود یکی از بزرگترین ها است.

این لودر غول آسا دارای بیلی به ظرفیت ۵۳ یارد مکعب است به بیان ساده تر می توان یک خودروی سواری را در آن جا داد.

سیستم هوشمند کنترلی این لودر اطلاعات حرکتی از قبیل سرعت، شیب زمین، وزن بار در حال حمل و … و همچنین اطلاعات عیب یابی موتور، سیستم ترمزها، سیستم هیدرولیک را به صورت دقیق و لحظه‌ای در اختیار اپراتور قرار می دهد.

سیستم پردازشگر ۳۲ بیتی بوده نسب شده روی این لودر ابتدا فرمان حرکتی اپراتور را پرداز میکن سپس به اجرا در می آورد.

 

شرکت سفلا دیزل آماده عقد قرارداد جهت هر گونه تعمیر ماشین آلات راهسازی و …با شرکت ها و ارگانهای مختلف در هر نقطه از کشور در اسرع وقت با کادری مجرب و متخصص می باشد.

با ما در تماس باشید.

 

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

09122768227