تعمیر سوزن انژکتور یونیت دار+2 راه عیب یابی انژکتورها

تعمیر سوزن انژکتور یونیت دار+2 راه عیب یابی انژکتورها

در این مقاله قصد داریم به تعمیر سوزن انژکتور یونیت دار بپردازیم و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.تا پایان با ما همراه باشید.

سیستم یونیت انژکتور یک سیستم برای پاشش مستقیم دیزل است. این تکنولوژی را به عنوان سیستم نازل_پمپ میشناسند. درسال ۱۹۹۴ بوش اولین یونیت انژکتور را برای خودروهای تجاری تولید کرد. اجزای تشکیل دهنده ان شامل پمپ انژکتور و نازل انژکتور در یک دستگاه می باشد.

سیستم یونیت انژکتور دیزل (unit injector system UIS)

بوش سیستم یونین انژکتورهای منحصر به فردی را را در خودروهای سنگین و نیمه سنگین گسترش می دهد که بازده هر سیلندر بیش از ۸۰ کیلو وات است و تعداد سیلندرهای ان تا ۸ سیلندر می رسد. اگر دو کنترل یونیت به کار برده شود این تکنولوژی می تواند برای خودروهای تا ۱۶ سیلندر نیز کاربرد داشته باشد.

چگونگی کارکرد سیستم یونیت انژکتور:

در این سیستم ، برای هر سیلندر یک یونیت انژکتور جداگانه به طور مستقیم در سیلندر قرار می گیرد. میل بادامک موتور فشار مکانیکی لازم را تولید می کند. میل بادامک توسط تاپیت یا اهرم الاکلنگی یک پیستون کوچک درون یونیت انژکتور را حرکت می دهد. بادامک طوری شکل داده شده که فشار بالا را به طور سریع در زیر پلانجر تولید می کند.

یک شیر برقی با سرعت تعویض بالا شروع و پایان پاشش را مشخص می کند در حالیکه مدت زمان تغذیه را مدت زمان پاشش مشخص می کند. یکی شدن در سرسیلندر ، نیاز به خط های فشار قوی را که در پمپ های توزیع کننده لازم بود از بین می برد.

انژکتور ها

انژکتورها در خودروهای بنزینی از نوع الکترومغناطیسی بود و وظیفه دارد سوخت را به صورت پودر شده و یا به عبارت بهتر به صورت تمیز شده به پشت دریچه گاز یا به پشت سوپاپ های گاز و یا به محفظه احتراق در مدت زمان و فشار معین  تزریق کند.

اجزای اصلی انژکتور

تعمیر سوزن انژکتور یونیت دار+2 راه عیب یابی انژکتورها
تعمیر سوزن انژکتور یونیت دار+2 راه عیب یابی انژکتورها

اجزای اصلی انژکتور عبارت است از :

  • ورودی سوخت
  • فیلتر
  • فنر برگشت دهنده
  • سوزن انژکتور
  • خروجی سوخت (  تزریق سوخت )
  • پوسته
  • هسته
  • سیم پیچ
  • سوکت برقی

انژکتورها چگونه کار میکنند؟

تعمیر سوزن انژکتور یونیت دار+2 راه عیب یابی انژکتورها
تعمیر سوزن انژکتور یونیت دار+2 راه عیب یابی انژکتورها

نحوه عملکرد انژکتورهای مغناطیسی به این صورت است که وقتی ولتاژ ۱۲ ولت توسط رله دوبل انژکتور داده میشود پایه منفی انژکتور توسط ecu  قطع و وصل می شود و سیم پیچ انژکتور مغناطیس شده و سوزن انژکتور را به سمت بالا حرکت می دهد و چون فشار سوخت در سر انژکتور بالا است , سوخت می خواهد در زمان بسیار کوتاه (  حدود ۳ الی ۶ میلی ثانیه )  از نازل های (  سوراخ های )  بسیار ریز انژکتور خارج شود.  لذا باعث می گردد که سوخت از دهانه انژکتور پاشیده شود.

انواع انژکتور

انژکتورها با توجه به موارد زیر قابل دسته بندی هستند;

  1.  از نظر نوع تغذیه
  2.  از نظر مقاومت
  3.  از نظر تعداد نازل ( سوراخ )
  4.  از نظر نوع سیستم پاشش و مکان قرارگیری

از نظر نوع تغذیه

در خودرو های انژکتوری بنزینی , انژکتورها از نظر نوع تغذیه به دو گروه تقسیم می شوند :

گروه اول به نام انژکتورهای تغذیه شونده از بالا (Top Feed)  هستند که در اکثر خودروهای انژکتوری از این نوع استفاده شده است.

گروه دوم به نام انژکتورهای تغذیه شونده از بغل Bottom Feed هستند .که سوخت از دورتا دور وارد انژکتور می‌شود و قسمت ورود سوخت در داخل ریل سوخت قرار میگیرد.

نکته: امروزه به دلایل فراوان از این نوع انژکتورها استفاده نمی شود.

از نظر مقاومت

انژکتور ها از نظر نوع مقاومت نیز به دو گروه تقسیم می شود :

 

1

انژکتور های کم مقاومت

حدود ۳ اهم

2

انژکتورهای مقاومت بالا

حدود ۱۲ تا ۱۶ اهم

 

از نظر تعداد نازل

انژکتور های مورد استفاده در خودرو های انژکتوری  دارای یک الی چهار نازل هستند.

از نظر سیستم پاشش سوخت و مکان قرارگیری انژکتور

سیستم پاشش سوخت را می توان به سه گروه تقسیم کرد ;

  • سیستم پاشش تک نقطه ای SFPI
  • سیستم پاشش چند نقطه ای MPFI
  • سیستم پاشش مستقیم GDI

سیستم پاشش تک نقطه ای چیست؟

سیستم پاشش تک نقطه ای  اولین نسل پاشش سوخت محسوب می‌شود و سرآغاز تحول در سیستم های انژکتوری می باشد.به دلیل داشتن معایب زیاد از جمله : عدم توزیع یکسان سوخت در بین سیلندرها ، احتمال تقطیر شدن سوخت ، هدر رفتن سوخت و خام سوزی و… در خودروهای انژکتوری جدید به کار برده نمی شود.

سیستم پاشش چندنقطه ای چیست؟

سیستم پاشش چند نقطه ای  به دلیل برطرف کردن اکثر معایب سیستم پاشش تک نقطه ای امروزه بیشترین کاربرد را در خودروهای انژکتوری دارد.

در چه صورتی میتوان فهمید انژکتور خراب است؟

در صورت سوختن یک انژکتور، موتور با لرزش کار می کنند و یا به عبارتی تک یا سه کار می کند.  اگر چنانچه انژکتور نیم سوز شده باشد باز موتورهمراه با لرزش کار می کند و در صورتی که انژکتور ها نشتی یا چکه کنند ، موتور دود کرده و نامنظم کار می‌کنند و آلودگی زیادی را به همراه دارد.

چگونه انژکتورها عیب یابی میشوند؟

خرابی انژکتورها با استفاده از دستگاه های زیر قابل تشخیص است:

  1.  با استفاده از دیاگ : خرابی انژکتورها  یا قطع بودن آنها باعث روشن شدن لامپ عیب یاب میگردد.
  2. با استفاده از دستگاه مولتی متر ( قسمت اهم متر )

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با متخصصین سفلا دیزل در امر تعمیر سوزن انژکتور یونیت دار با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها
انواع باکت انواع لودر انواع لیفتراک بیل مکانیکی تعمیرات بیل مکانیکی تعمیر انواع بیل مکانیکی تعمیر انواع لیفتراک تعمیر بیل بکهو تعمیر بیل مکانیکی تعمیر حرفه ای بیل مکانیکی تعمیر لودر تعمیر لیفتراک تعمیر لیفتراک دیزلی تعمیر ماشین آلات سنگین تعمیر و نگهداری از انواع لیفتراک تعمیر و نگهداری از بیل مکانیکی تعمیر و نگهداری از لودر تعمیر و نگهداری از لیفتراک تعمیر و نگهداری انواع لودر تعمیر و نگهداری بیل مکانیکی تعمیرکار انواع لودر تعمیرکار بیل مکانیکی تعمیرکار حرفه ای بیل مکانیکی تعمیرکار حرفه ای لیفتراک تعمیرکار لودر تعمیرکار لیفتراک تعمیرکار لیفتراک دیزلی تعمیر گریدر شرکت تعمیرات بیل مکانیکی شرکت تعمیرات لودر شرکت تعمیرات لیفتراک شرکت تعمیر باکت شرکت تعمیر بیل مکانیکی شرکت تعمیر دامپتراک شرکت تعمیر لودر شرکت تعمیر لیفتراک شرکت تعمیر لیفتراک گازسوز شرکت تعمیر و نگهداری از بیل مکانیکی شرکت تعمیر و نگهداری لیفتراک عیب یابی لیفتراک لودر لیفتراک مکانیک بیل مکانیکی مکانیک لیفتراک نگهداری لیفتراک
برای تماس کلیک کنید 09121976821