تعمیرکار لودر چینی+آشنایی با 2 مدل از انواع لودر ها

تعمیرکار لودر چینی+آشنایی با 2 مدل لودر

لودر ها یک نوع از ماشین تجهیزات سنگین هستند که در ساخت و ساز به منظور کنار زدن یا بارگذاری موادی مانند آسفالت ، بقایای تخریب ، خاک ، برف ، خوراک ، شن ، سنگ ریزه ، چوب ، مواد معدنی خام ، مواد بازیافتی ، سنگ ، شن و ماسه ، خرده چوب و غیره به داخل استفاده می شوند.

معرفی لودر

در واقع لودر نوعی تراکتور است که معمولاً چرخ دار است ، گاهی اوقات دارای یک سطل مربع شکل است که به انتهای دو بوم (بازوها) متصل است تا مواد سست را از زمین جمع کند ، مانند خاک ، شن و ماسه ، و بدون فشار دادن مواد از سطح زمین ، آن را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند.

لودر انواع مختلفی دارد که بسته به نوع طراحی و کاربرد به نام های مختلفی موجود می باشند. از جمله لودر سطل ، لودر جلو ، لودر جلویی ، لودر ، بالابر بالا ، اسکوپ ، بیل ، لودر پرش ، لودر چرخ یا لغزش –استر.

کاردبرد لودر ها

از لودر معمولاً برای جابجایی مواد ذخیره شده در سطح زمین یا در حفاری ها به منظور منتقل کردن مواد, به كامیونها استفاده می شود.

تعمیرکار لودر چینی+آشنایی با 2 مدل لودر
تعمیرکار لودر چینی+آشنایی با 2 مدل لودر

انواع لودر

1.لودر چرخ لاستیکی

این لودرها در اقسام کوچک و خیلی بزرگ ساخته می شود. چرخهای بزرگ لاستیکی به این نوع لودرها قدرت تحرک و سرعت فراوانی می بخشد.فشار وارده برزمین توسط این لاستیکها کم بوده و میتوان این فشار را با تغییر میزان باد لاستیکها تغییرداد. با این همه درزمینهای دارای سنگهای تیز، امکان آسیب این لاستیکها وجود دارد. در ضمن، در زمینهای خیس و گل آلود نیز کار کردن با لودر چرخ لاستیکی مشکل است؛ البته زنجیرهای سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجود دارد که میتوان برای ازدیاد اصطکاک لاستیکها با سطح زمین آنها را به کاربرد.
نوعی از لاستیکهای جدید ساخته شده اند که دارای عاجهای خیلی ضخیمی هستند و میتوانند درمناطق سنگی کار کنند؛

این لودر ها بر دو نوع  هستند;

  1. معمولی
  2. کمرشکن

نوع کمرشکن که بیشتر در لودرهای بزرگ به کار برده میشوند و دارای نوعی شاسی هستند که قسمت عقب لودر را به قسمت جلو توسط یک مفصل متصل میکنند.
این حالت مفصلی قدرت مانور و شعاع گردش ماشین را نسبت به شاسی های ثابت ( غیرمفصلی ) زیاد میکند. در انواع مدرن این ماشین آلات از سیستمهای فرمان و کنترل هیدرولیکی و الکتریکی جهت راحتی و عملکرد بهتر راننده استفاده شده است.

سیستم فرمان این ماشین ها دو نوع است؛

در لودر های معمولی سیستم فرمان به وسیله فرمان و حرکت چرخها عمل میکند،
اما در نوع کمرشکن سیستم فرمان به وسیله دو جک هیدرولیکی عمل می نماید.

 

2.لودر ها ی چرخ زنجیری

لودر های چرخ زنجیری مانند لودرهای چرخ لاستیکی عمل می کنند با این تفاوت که فشار کمی که بر زمین وارد می کنند باعث میشود که لودر های با چرخ زنجیردار بتوانند در زمینهایی کار کنند که قابل استفاده برای لودرهای لاستیکی نیستند.

اصطکاک زیاد آنها با زمین باعث میشود که بتوانند نهایت استفاده را از قدرت موتور در کندن زمین بنمایند و چون زنجیر دارند هنگام کار در مناطق دارای سنگهای تیز خطرپاره شدن لاستیک وجود ندارد. لودرهای زنجیردار قادر به حرکت برروی سطحهای باشیب جانبی ۳۵% میباشند در صورتی که این رقم برای لودر چرخ لاستیکی ۱۵% است.

همچنین لودر زنجیردار میتواند از شیب ۶۰% بالا برود در حالیکه این رقم برای لودر لاستیک دار به حدود ۳۰% محدود میشود. سرعت لودر زنجیردار خیلی کمتر از لودر لاستیک دار بوده به همین علت در مواردی که فاصله حمل مواد و بازگشت به محل بارگیری زیاد باشد، راندمان این ماشین نسبت به نوع لاستیک دار پایین است.

بکهو لودر

این ماشین آلات در واقع لودر های کوچکی هستند که درپشت خود یک بیل مکانیکی دارند و برای کارهای سبک استفاده میشوند. کلیه مشخصات عمومی آنها مانند لودرها وبیل های مکانیکی است. به دلیل دوکاره بودن این ماشین در بسیاری از پروژه های کوچک از این وسیله استفاده میشود بخصوص اگر پروژه مربوط به کندن خندق باشد.

در واقع بکهو نوعی تراکتور مجهز به باکت در جلو یعنی Loader و بیل عقب یا همان بکهو(BackHoe) می باشد.
قدرت این بیل نیز بر اساس زاویه آن با زمین و شعاع عملکرد بازوها تفاوت دارد. شرکتهای سازنده براساس نوع ماشین آلات نمودارها یی مبنی برقدرت بیل در حالات مختلف ارائه میدهند.

شرکت های بسیاری از جمله کاترپیلار Caterpillar ، جان دیر John Deere ، کیس Case ، جی سی بی JCB ، نیوهلند New Holland ، کوماتسو Komatsu ، هیوندای Hyundai ، ولوو Volvo ، هیتاچی Hitachi ، لیوگانگ LiuGang و … تولیدکننده بکهو در جهان هستند.

سایر مشخصات لودر ها

ظرفیت جام لودر ها به طریقی غیر از جام جرثقیل و دراگلاین تعیین می شود. ظرفیت اسمی جام در مورد لودر عملاً مساوی با حجم مواد حفاری کود شده (heaped volume) است.
در جام لودر استانداردهای مؤسسه Engineers (SAE) Society of Automotive در نظر گرفته می شود.

بار مجاز لودر ها در حین عملیات تحت استاندارد SAE

بار مجاز لودر چرخ لاستیکی در حین عملیات نباید هیچگاه از ۵۰% بار استاتیک واژگونی در حالتی که در حال گردش کامل است تجاوز کند. این مقدار برای لودر با چرخ زنجیری ۳۵% بار استاتیک واژگونی می باشد.

البته بار واژگونی را می توان با استفاده از سربار یا افزودن ملحقات به انتهای ماشین بالا برد و لذا مشاهده می شود که وزن ماشین هم علاوه بر قدرت بالا بردن بار ، در تعیین حجم جام مؤثر است.

 

به مقاله ی  تعمیرکار لودر هم نگاهی بیندازید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

برچسب‌ها
انواع لودر انواع لیفتراک بیل مکانیکی تعمیرات بیل مکانیکی تعمیر انواع بیل مکانیکی تعمیر انواع لیفتراک تعمیر بیل بکهو تعمیر بیل مکانیکی تعمیر تراکتور تعمیر حرفه ای بیل مکانیکی تعمیر دامپتراک تعمیر لودر تعمیر لیفتراک تعمیر لیفتراک دیزلی تعمیر ماشین آلات سنگین تعمیر و نگهداری از انواع لیفتراک تعمیر و نگهداری از بیل مکانیکی تعمیر و نگهداری از لودر تعمیر و نگهداری از لیفتراک تعمیر و نگهداری انواع لودر تعمیر و نگهداری بیل مکانیکی تعمیر و نگهداری لودر تعمیرکار انواع لودر تعمیرکار بیل مکانیکی تعمیرکار حرفه ای بیل مکانیکی تعمیرکار حرفه ای لیفتراک تعمیرکار لودر تعمیرکار لیفتراک تعمیرکار لیفتراک دیزلی تعمیر گریدر شرکت تعمیرات بیل مکانیکی شرکت تعمیرات لودر شرکت تعمیرات لیفتراک شرکت تعمیر بیل مکانیکی شرکت تعمیر دامپتراک شرکت تعمیر لودر شرکت تعمیر لیفتراک شرکت تعمیر و نگهداری از بیل مکانیکی شرکت تعمیر و نگهداری لیفتراک عیب یابی لیفتراک غلطک لودر لیفتراک مکانیک بیل مکانیکی مکانیک لیفتراک
نظرات مشتریان
09122768227 مشاوره تلفنی رایگان