تعمیرکار موتور کاترپیلار

تعمیرکار موتور کاترپیلار

در این مقاله قصد داریم به معرفی موتور کاترپیلار بپردازیم. از تاریخچه ی تاسیس این شرکت خواهیم گفت و اینکه چرا این نام برای این محصول انتخاب شده است.با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

کاترپیلار (به انگلیسی: Caterpillar)، ابرشرکت صنایع سنگین آمریکایی است که در زمینه طراحی و توسعه، مهندسی و ساخت موتورهای دیزل، تجهیزات سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و کامیون‌ها فعالیت می‌کند و به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده ماشین‌آلات عمرانی جهان شناخته می‌شود.

شرکت کاترپیلار در سال ۱۹۲۵ توسط بنجامین هولت و از ادغام شرکت تراکتورسازی سی.ال. بست با شرکت کارخانجات هولت، تأسیس شد . این شرکت در سال ۲۰۱۸ در فهرست بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده و در فهرست جهانی رتبه ۲۳۸ از بزرگترین شرکت‌های جهان را به خود اختصاص داد.

دفتر مرکزی کاترپیلار در شهر پئوریا، ایلی‌نوی قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود و یکی از ابرشرکت‌های شاخص اس اند پی ۵۰۰ و نیز میانگین صنعتی داو جونز به‌شمار می‌آید. کاترپیلار با برند CAT و رنگ زرد محصولاتش، شناخته می‌شود.

تاریخچه

تعمیرکار موتور کاترپیلار
تعمیرکار موتور کاترپیلار

 

 

تاریخچه ی کاترپیلار به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد، هنگامی‌که دانیل بست و بنجامین هولت، با روش‌هایی سعی در استفاده از تراکتورهای بخار در مزارع کشاورزی کردند. تا سال ۱۹۰۴ میلادی، این تراکتورهای بزرگ بخار به مدت ۱۴ سال مزارع کالیفرنیا را شخم‌ زده‌ بودند و‌گاهی در خاک‌های نرم مزارع ، مخصوصاً بعد از بارش باران، گرفتار می‌شدند. خلاص کردن این تراکتورها بسیار مشکل ‌بود.

بنجامین هولد ایده‌ای داشت: چرا این ماشین‌آلات حرکت نکنند؟ در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۰۴ میلادی او بلوک‌های چوبی را در اطراف آیدلرهای تراکتور آزمایشی خود نصب کرد. نتیجه باورنکردنی بود و تراکتورهای جدید به وجود آمدند. کمپانی کاترپلار، به خاطر کاترپیلار ۳۰ و کاترپیلار ۶۰ بسیار مشهور شد.

ورود به بازار فروش

فروش سال اول این شرکت، معادل ۱۳ میلیون دلار بود. تا سال ۱۹۲۹ میلادی فروش تا مرز ۵۲ میلیون دلار افزایش یافت و این افزایش تا سال ۱۹۳۰ میلادی ادامه یافت. کمپانی تولیدی هولت پیشتاز استفاده از زنجیرهای کاترپیلار در جریان جنگ اول جهانی بوده‌است.

تبدیل شدن به یک کمپانی بین المللی

بعد از ادغام دو شرکت، کاترپیلار دچار تغییرات بسیاری از جمله بکارگیری موتورهای دیزلی شد. محصولات این ابرشرکت توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مشهور شدند.
در جریان جنگ جهانی دوم، رشد شرکت کاترپیلار سرعت گرفت و اولین شعبهٔ آن، در خارج از آمریکا در سال ۱۹۵۰ میلادی تاسیس شد . و آن، شروعی برای تبدیل این شرکت، به یک کمپانی بین‌المللی بود.

محصولات

محصولات کاترپیلار شامل تراکتورهای زنجیری، بیل‌های هیدرولیکی، لودرهای بک‌هو، گریدر، دامپ تراک، لودر، تراکتورهای کشاورزی، موتورهای دیزلی و گازی و توربین‌های گازی می‌باشد. این محصولات در راه‌سازی، معدن‌کاری، جنگل‌داری، انرژی، حمل‌ونقل و جابجایی مواد، استفاده می‌شوند. بولدوزرهای کاترپیلار در دوران جنگ جهانی اول، نقش بسیار مهمی داشتند.

منشأ نام کاترپیلار

تعمیرکار موتور کاترپیلار
تعمیرکار موتور کاترپیلار

 

تراکتورهای بخار در دهه ۱۸۹۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰ نسبتاً سنگین بودند که گاهی اوقات وزنی تا ۱۰۰۰ پوند (۴۵۰ کیلوگرم) در هر اسب بخار داشتند و اغلب متعلق به ثروتمندان بود.

هولت تلاش کرد تا این مشکل را با افزایش اندازه و عرض چرخ‌ها حل کند که تراکتوری با ۱۴ متر پهنا تولید کرد. اما همین تراکتورها , پیچیده، گران و با شرایط نگهداری سخت بودند.

راه حل دیگر که مورد توجه قرار گرفت، خواباندن یک قسمت جاده موقتی در جلوی تراکتور بخار بود. اما این امر نیز وقت گیر، گران بود و با وسایل دیگر در زمین برخورد می‌کرد. هولت به فکر قراردادن قسمت‌هایی اطراف چرخ‌ها افتاد. او چرخ‌هایی را جایگزین کرد، که با مجموعه‌ای از قسمت چوبی پیچ شده به صورت زنجیر است. در روز شکرگزاری، ۲۴ نوامبر در سال ۱۹۰۴ او به‌طور موفقیت‌آمیزی شخم زمین را در منطقه ایی مرطوب انجام داد.
عکاس شرکت، چارلز کلمنت گزارش کرده بود، که تراکتور مانند کاترپیلار (کرم پیله ساز) حرکت می‌کند, و هولت از این تشبیه خوشش آمد و این نام بر روی آن گذاشت.

همچنین هولت حق ثبت اختراع را برای اولین بار برای یک مسیر مستمر عملی برای استفاده از تراکتور در ۷ دسامبر ۱۹۰۷ برای بهبود موتور کششی اش دریافت کرد.

دسته بندي موتورهاي کاترپيلار

موتورهاي کاترپيلار در انواع مختلفي توليد مي شوند. موتورهاي کاترپيلاري که به منظور استفاده در توليد نيروي محرک طراحي شده اند از نظر تقسيم بندي در سري قديمي 300 با حرف D براي سوخت ديزل و G براي سوخت گاز طبيعي مشخص مي شدند.

اما در تقسيم بندي ديگر کاترپيلار موتورها توسط سريهاي مختلفي رده بندي مي شوند که در هر سري تکنولوژي جديدتري نسبت به سريهاي قبلي به کار رفته است. مانند سري 3300 و 3400 و 3500 و 3600 که جديدترين سري موتورهاي ساخت کاترپيلار است.

موتورهاي کوچکتر کاترپيلار که داراي قدرت کمتري هستند در نامگذاري هاي جديدشان توسط حجم موتور نامگذاري شده اند مانند C-1.6 ، C-7 ، C-9 ، C-10 ، C-11 ، C-12و … که البته اندازه ها بر حسب ليتر است.

همچنين موتورها از نظر مجهز بودن به توربوشارژر توسط علامتT و آفترکولر توسط علامتA مشخص مي شوند و TTA نمايشگر نوع توربو شارژي دو قلو است و در صورتي که فاقد توربو شارژر باشند توسط علامت NA (naturally aspirated) مشخص مي شوند. علامت JW (Jacket Water) به معني خنک شوندگي با سيستم آب در گردش توسط رادياتور در دکلهاي خشکي يا مبدل حرارتي در دکلهاي دريايي است.

موتورهاي کاترپيلار را همچنين مي توان بر اساس اندازه پيستون به اين صورت تقسيم بندي نمود. سري 3200 با اندازه 4.5” ، سري 3300 با اندازه 4.75” , سري 3400 با اندازه 5.4” , سري 300 با اندازه 6.25” , سري 3500 با اندازه 6.7” که در نتيجه قدرت آنها نيز بترتيب افزايش مي يابد.

موتورهاي کاترپيلار 3500 که از توليدات موتورهاي با راندمان بالاي شرکت کاترپيلار هستند ، حاصل انجام تحقيقات وسيع در زمينه تکنولوژي موتورهاي ديزل بوده اند و در اواسط دهه 80 و اويل دهه 90 ميلادي به بازار عرضه گشتند.

دامنه قدرت طراحي شده براي اين موتورها از 600 تا 1200 کيلو وات ( 800 تا 1600 اسب بخار) است و به صورت چهار نوع ديزل ژنراتور ، موتور صنعتي ، موتور وسيله نقليه و موتور استند باي مورد استفاده قرار مي گيرند

کاترپیلار و معضلات نیروی کار

در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی بود که شرکت کاترپیلار به ورشکستگی نزدیک شد و تقریبا یک میلیون دلار در روز دچار خسارت می‌شد؛ چرا که در رقابت با رقیب ژاپنی‌اش کوماتسو دچار رکود شدید شد. در آن زمان کوماتسو شعار «کاترپیلار را محاصره کنید» را شعار خود قرار داد.
بدشانسی دیگر کاترپیلار تحریم شوروی توسط ایالات متحده بود. پس از جنگ اتحاد جماهیر شوروی با افغانستان، دولت ایالات متحده صادرات محصول به این کشور را متوقف کرد. بنابراین کاترپیلار از فروش ۴۰۰ میلیون دلار ماشین‌آلات خط لوله‌ای که قبلا ساخته بود، باز ماند. پس از کاهش شدید تقاضا، کاترپیلار اقدام به اخراج نیروهایش کرد که این مسئله منجر به بروز اعتصابات و اعتراضات شد.

کاترپیلار تصمیم گرفت به‌جای درگیری با اتحادیه‌های کارگری، تاکتیک‌هایی به کار گیرد تا کم‌ترین آسیب را از این جریانات متحمل شود. یکی از راهکارهای کاترپیلار در این خصوص برون‌سپاری بخش عمده‌ای از تولید قطعات به خارج از شرکت‌هایش بود. حرکت دیگر کاترپیلار طبق اظهارات تحلیل‌گران صنعت، استفاده از از استراتژی جنوب بود که در آن تمرکز شرکت صرف تأسیس کارخانه‌های کوچک‌تر در ایالت‌های «بدون اعتراض» می‌شد.

 

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به مقاله ی  تعمیرکار لودر کاترپیلار نگاهی بیندازید.

برای به دست اوردن اطلاعات بیشتر و تماس با تعمیرکاران موتورهای کاتر پیلار به ما ودر تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها
انواع لودر انواع لیفتراک بیل مکانیکی تعمیرات بیل مکانیکی تعمیر انواع بیل مکانیکی تعمیر انواع لیفتراک تعمیر بیل بکهو تعمیر بیل مکانیکی تعمیر حرفه ای بیل مکانیکی تعمیر دامپتراک تعمیر لودر تعمیر لیفتراک تعمیر لیفتراک دیزلی تعمیر ماشین آلات سنگین تعمیر و نگهداری از انواع لیفتراک تعمیر و نگهداری از بیل مکانیکی تعمیر و نگهداری از لودر تعمیر و نگهداری از لیفتراک تعمیر و نگهداری انواع لودر تعمیر و نگهداری بیل مکانیکی تعمیرکار انواع لودر تعمیرکار بیل مکانیکی تعمیرکار حرفه ای بیل مکانیکی تعمیرکار حرفه ای لیفتراک تعمیرکار غلطک تعمیرکار لودر تعمیرکار لیفتراک تعمیرکار لیفتراک دیزلی تعمیر گریدر شرکت تعمیرات بیل مکانیکی شرکت تعمیرات لودر شرکت تعمیرات لیفتراک شرکت تعمیر بیل مکانیکی شرکت تعمیر دامپتراک شرکت تعمیر لودر شرکت تعمیر لیفتراک شرکت تعمیر و نگهداری از بیل مکانیکی شرکت تعمیر و نگهداری لیفتراک عیب یابی لیفتراک غلطک لودر لیفتراک مکانیک بیل مکانیکی مکانیک لیفتراک گریدر
09122768227 مشاوره تلفنی رایگان